Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Uppåt för Åkesson & Curry

Publicerad: 10 april 2017, 08:22

Robert Bryhn.

Foto: Pressbild

Contentbyrån Åkesson Curry ökade i både omsättning och vinst under fjolåret.


Ämnen i artikeln:

ContentbyråerÅkesson & CurryRobert Bryhn

Åkesson Currys omsättning ökade med 21 procent till 29 miljoner kronor. Rörelseresultatet ebitda steg till 1,85 miljoner kronor. En förklaring till ökningen är förvärvet av den konkurrerande byrån Snick-Snack. En annan är nya kunder i form av exempelvis ICA.
– Åkesson & Curry har under 2016 utvecklats mycket positivt och vi har på allvar etablerat oss som en av de största oberoende content-marketingbyråerna, säger vd:n Robert Bryhn i en kommentar.

Han berättar också att uppdragens karaktär har förändrats.
– Marknaden för våra tjänster fortsätter att ändras i snabb takt från renodlade printuppdrag till bredare integrerade flerkanalsuppdrag och större grad av konsultarbete och rådgivning. En utveckling som gynnat Åkesson & Curry där vi lyckats fånga in kundernas nya behov och möta marknadens efterfrågetillväxt inom kommunikationsrådgivning, video contentproduktion och digitala lösningar.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.