Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Uppdrag: Skapa framtidens produkter till bioannonsörerna

Publicerad: 9 juni 2013, 21:01

Johan Kvist.

Johan Kvist från McDonalds rekryteras till SF Media som produkt- och analyschef. Han uppdrag blir att utveckla bolagets affär och skapa framtidens produkter till annonsörerna.


Johan Kvist har tidigare haft uppdrag som business controller,  analyschef, marknadschef och nu senast produktchef på svenska McDonalds.  Han kommer att ingå i SF Medias ledningsgrupp och rapportera till vd:n  Ted Johansson. Han tillräder sin nya roll på SF Media i början av  september.

– Jag ser en stor potential i biomiljön som mediabärare och det finns många möjligheter i att skapa paketeringar byggda för kunders unika behov som inte har gjorts så här långt, säger Johan Kvist i ett pressmeddelande.

– Bio är klart underutnyttjat och vi har många möjligheter i att ta fram nya lösningar som ska göra oss än mer unika och leverera starkare kundvärde. Det är då extra roligt att få hjälp av Johan Kvist som har en tung meritlista från sitt tidigare uppdrag och kommer kunna flytta oss snabbt fram i analyskraft och affärsutvecklingskompetens på den avdelning som han fått ansvar för att bygga upp, säger Ted Johansson, vd på SF Media.

SF Media är ett helägt dotterbolag till SF Bio som omsätter drygt 2 miljarder och har över 1 000 medarbetare. SF Media säljer bioreklam genom kanaler som digital annonsering på sf.se och SF Bios app, tidningen Film På Bio, event och bioreklam i 400 biosalonger på 80 orter.

Magnus Helander

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.