Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Uppdraget: Bygga varumärket Legoland

Publicerad: 22 Februari 2012, 09:27

Legoland har valt Vår pr-byrå.

Vår Pr-byrå har fått uppdraget att bygga varumärket Legoland i Sverige.


Till en början ska Vår pr-byrå hjälpa till med lanseringen av Legolands stora satsning  inför sommarsäsongen 2012 – Polar Land.

Legoland  gör en rekordinvestering på 75 miljoner danska kronor i det helt nya  område som öppnar i maj 2012.

Legoland har cirka 200 000 svenska besökare per år, en ökning med 65 procent de senaste två säsongerna.

Vår  pr-byrå har sedan tidigare kunder inom  turistnäringen, bland annat uppdrag för Liseberg och  Kolmården. Bland övriga kunder inom samma segment finns också Turkiet  genom Turkiska turistbyrån, SCR (Sveriges camping- och stugföretagare)  och Grönklittsgruppen.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.