Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Uppföljare till Ice Bucket Challenge är här

Publicerad: 8 oktober 2014, 12:31

Ice Bucket Challenge skapade stor uppmärksamhet för att göra människor mer medvetna om sjukdomen Als och bidra till man donerar pengar och organ till forskning. Nu spås Unicefs kampanj WakeUpCall bli nästa insamlingssuccé i sociala medier.


Ämnen i artikeln:

Unicef

Unicef-kampanjen går ut på att man tar en bild på sig själv i nyvaket tillstånd och samtidigt ger pengar till barn som har flytt våldet i Syrien, enligt DI.

Den brittiske författaren och programledaren Stephen Fry är en av dem som har hakat på – han har 7,5 miljoner följare på Twitter.
"Jag varnar er. Titta bort", skriver han.

Andra kändisar som redan är hunnit lägga ut yrvakna bilder på sig själva är exempelvis Naomi Campbell och Hugh Grant.

Ice Bucket Challenge gav över 150 miljoner kronor till als-forskning enbart i USA, enligt DI.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Unicef

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.