Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Utlyser namntävling för ny byrå

Publicerad: 10 April 2014, 13:48

Tommy Sollén och Karin Eriksson.

Att leva som man lär. Det anger grundarna som orsak till att låta allmänheten komma med namnförslag.


Ämnen i artikeln:

Digitala byråer

Tommy Sollén och Karin Eriksson heter personerna bakom den nya, ännu inte namngivna, sociala medier-byrån.  

– Sociala medier hamnar om att lyssna först och agera sen – och för att leva som vi lär går vi nu ut och tar in kreativa idéer från andra, säger Tommy Sollén.  

I slutet av mars bestämde de sig för att starta. De hoppas att den nya byrån ska bidra med kunnande till branschen.

– Det är få aktörer som har sociala medier som huvudfokus. Det finns däremot en hel del kommunikationsbyråer som upptäckt att det funnits ett behov av sociala medier och jobbar utifrån det.  

Namntävlingen pågår till i morgon klockan 13:37, eftersom det i sifferkod står för "Elit". Just nu har det trillat in ett 50-tal förslag. Vinnaren får en lunchdejt med personlig rådgivning.

– Det finns några bra. Folk har skickat in både höga och låga, roliga och seriösa förslag, säger Tommy Sollén.  

Hittills jobbar byrån med Scandic och Business region. Fler vill de inte namnge ännu.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Digitala byråer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.