Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

VA bantade sig till vinst

Publicerad: 26 januari 2015, 13:58

Veckans Affärer på plus.

I slutet av 2013 gjorde sig Veckans Affärer av med majoriteten av den fast anställda personalen. Nu visar de svarta siffror igen och lanserar ett nytt digitalt nyhetsbrev.


Ämnen i artikeln:

Veckans AffärerUlf Skarin

Efter ett blytungt 2013, där Bonnier-ägda Veckans Affärer redovisade ett resultat på -8,1 miljoner kronor, har det börjat ljusna igen. I samband med att förlusterna skenade tvingades drygt halva personalstyrkan att lämna, vilket nu har gett tydlig effekt på sista raden.

För 2014 omvandlades förlusten till en vinst på 1,3 miljoner kronor – trots att omsättningen backade från 37,5 till 34 miljoner kronor.
– Vändningen är ett tydligt resultat av de senaste två årens målmedvetna arbete med att bygga en tydligare redaktionell position för Veckans Affärer, slår Ulf Skarin, chefredaktör för Veckans Affärer, fast i en kommentar.  

VA har under det senaste året riktat sig tydligare mot det "nya" näringslivet, vilket i praktiken betyder teknikorienterade start-upbolag. Ämnesvalen har också renodlats mot hållbarhet, jämlikhet och ledarskap.   

Samtidigt har de noterat nya trafikrekord för sajten, och nominerats till priset "Årets digitala tidskrift".

I år börjar de distribuera ett digitalt nyhetsbrev under de veckor där papperstidningen inte ges ut.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Veckans AffärerUlf Skarin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.