Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

"Valde namnet för att kunden skulle lysa"

Publicerad: 26 maj 2011, 16:33

Smith, nominerade till Reklamsuperettan, valde sitt namn som en motreaktion. Istället för att ställa sig själva i centrum valde man ett anonymt namn.


Ämnen i artikeln:

Smith

Christopher Barnekow, CD, och Gustaf Grapengiesser, VD på Smith.

Hur var 2010?
– Ett trevligt år, vi rullade ut uppskattad marknadsföring för bland annat Swebus, vi är fortfarande oerhört stolta över det förändringsarbetet som skedde, säger vd Gustaf Grapengiesser.

Hur ser det ut inför 2011?
– Vi har precis inlett ett nytt samarbete med Sembo, resultatet av det rullar på teve just nu,

Vad karaktäriserar er?
– Samarbetsförmåga.

Hur bygger man en bra kundrelation?
– Genom att fokusera på den andra halvan av ordet. Sen kan jag tycka att relationsbyggande är något båda parter måste bygga gemensamt. Ingen tjänar på att den ena parten ödmjukar sig för den andre. Sunda relationer bygger på ömsesidig respekt.

Vem är världens häftigaste person med efternamnet Smith?
– Vårt namn kom till som en motreaktion på byråer som ställde sig framför sina kunder. Vi valde ett anonymt namn, kanske det vanligaste i västvärlden för att ge våra kunder utrymme att lysa.

Fakta

Byrån grundades: 2001. Antal anställda: 8.

VD: Gustaf Grapengiesser

Byråintäkt 2010: 8 miljoner.

Exempelkunder: Sembo, Best Transport, Steve Perryman, Allwin, Metropol Auktioner, Cordon Bleu.

Emanuel Videla

Ämnen i artikeln:

Smith

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.