Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 23 augusti 2016, 06:01
Kristin Kaspersen var programledare i Vardagspuls som sändes i TV4 med Arla som samarbetspartner.
Livsstilsprogrammet tar hem förstapris i innovationskategori i världens största contenttävling Content Marketing Awards i USA.
TV4 sände två säsonger av magasinprogrammet Vardagspuls, med Arla och produktionsbolaget Brand New Content som samarbetspartner. Man gjorde även en tillhörande digital plattform. Satsningen skulle inspirera svenskarna till en mer hälsosamma livsstil.
Nu belönas programmet för strategin att producera content över flera samverkande plattformar. Man tar nämligen hem förstapris i kategorin ”Most innovative content distribution strategy” på vad som omnämns som världens största contenttävling: Content Marketing Awards i USA.
– Vi har hela tiden arbetat utifrån devisen att Vardagspuls ska finnas där publiken finns. Genom att kombinera genomslagskraften i tv med en ambitiös redaktionell satsning online har vi på kort tid etablerat oss som en av Sveriges största hälsosajter, och det här är onekligen ett kvitto på att vi ligger i framkant även sett ur ett internationellt perspektiv, säger Claes Henriksson, vd på Vardagspuls.
Vardagspuls gick även till final i kategorin ”Content Marketing Launch Of The Year”. Tävlingen arrangeras av Content Marketing Institute.
Mårten Färlin