Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

tisdag18.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Varslen avtar

Publicerad: 19 oktober 2009, 11:31

Under september varslades 314 personer i medie- och reklambranschen. Det är en liten ökning från augusti, men långt ifrån de siffror som noterades under de värsta kris­månaderna – januari och april i år, och september förra året.


Ämnen i artikeln:

Finanskris

truefalse

Hittills i år har 2 400 personer varslats i medie- och reklambranschen. Det är en ökning på runt 150 personer jämfört med 2008.

Men trenden är en svag tillbakagång i antalet varsel. De 314 varsel som kom under september kan jämföras med 496 varsel under samma månad förra året.

Fast att september 2008 blev den månad med flest varsel under senare tid behöver inte uteslutande bero på den internationella finanskrisen som tog sin början samma månad.

September är den månad då många mindre företag känner av effekterna av en låg intjänandegrad under sommarmånaderna. Och den effekten kan vara märkbar även i årets siffror, där antalet varsel under september var årets tredje högsta.

Janne Sundling

Ämnen i artikeln:

Finanskris

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.