Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 8 november 2012, 15:02
Vårt Nya Förlag och Olle Appelberg investerar i ett nytt hälftenägt bolag, VNF Creative Publishing. Bolaget kommer att vidareutveckla VNFs portfölj med konsumenttidningar, men även satsa på internationella affärstidningar, kundtidningar, digitala medier och event.
Vd för bolaget blir Kambiz Javadinia, som på några år har byggt upp Vårt Nya Förlag och dessförinnan drog igång Plaza Magazine Middle East i Dubai.
– Det här ska bli spännande och jätteroligt. Vi har båda en internationell plattform men kommer från helt olika håll inom publishing. Kambiz har gedigen erfarenhet av att etablera framgångsrika konsumenttidningar. Han har en förmåga att knyta till sig duktiga säljare. För min del har jag haft redaktionell utveckling, internationella kundtidningar och business to business som specialitet, säger Olle Appelberg i en kommentar.
Olle Appelberg blir arbetande styrelseordförande i VNF Creative Publishing. Han har tidigare byggt upp kundtidningsbolaget Appelberg Publishing Group från grunden, etablerat en internationell konsultgrupp i London och är en av grundarna till venturebolaget Coach & Capital.
Linus Fremin