Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Veckans Affärer ska göra en Forbes

Publicerad: 25 oktober 2013, 12:43

Foto: Andreas Elgstrand.

Resumé har tidigare berättat att Veckans Affärer stöps om och att man gör sig av med så gott som hela sin fasta personal. Chefen för Bonnier Business Media Sweden, Mikael Nestius, höll stormöte för personalen idag, fredag. Han informerade att VA ska satsa på så kallad native advertising – annonser som innehåller matnyttigt innehåll. – Forbes är en förebild, säger Mikael Nestius.


Ämnen i artikeln:

Veckans AffärerMikael NestiusForbesBonnier Business Media Sweden

Bonnier Business Media Sweden består bland annat av Resumé, Dagens Medicin och Veckans Affärer.

I slutet av augusti höll chefen för verksamheten, Mikael Nestius, stormöte för hela personalen.

Han  kom med tuffa besked till krisande Veckans Affärer. Tidningen skulle  stöpas om rejält och det dröjde inte så länge förrän det stod klart att  man gör sig av med så gott som all fast personal och i stället satsar på  inköp av frilansmaterial.

Mikael Nestius höll ett nytt stormöte idag, fredag.

Han var tydlig med att Veckans Affärer fortfarande har stora ekonomiska problem.

Mikael Nestius tror dock att så kallad native advertising skulle kunna bidra till att vända den ekonomiska utvecklingen för VA.

Native  Advertising är en stark trend i USA och går enkelt förklarat ut på att  byta ut ut bannerutrymmet mot storytellingannonser alternativt  annonser á la här är de dyraste tio bilarna att försäkra.

Resumé  berättade nyligen om företaget Nativehit Global Media, som precis har  dragit igång sin verksamhet – planen är att skapa ett nordiskt annonsnätverk  som bygger på just Native Adversting.

Mikael Nestius har nu liknande  tankegångar och har också inspirerats av USA och närmare bestämt Forbes.  

Forbes har bland annat gjort sig världsberömt för sina listor om  världens miljardärer, världens 400 bästa företag och de 100 rikaste  kändisarna.

– Forbes är en förebild, säger Mikael Nestius, under stormötet.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.