Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

VeckoRevyn storsatsar på influencers

Publicerad: 17 Maj 2017, 07:39

Irena Pozar, chefredaktör VeckoRevyn.com

Foto: Sanna Wolf-Watz

Veckorevyn.com har under de senaste månaderna drivit kampanjer och startat plattformen Röster, där unga kvinnor ska få göra sina röster hörda. Nu knyter sajten åtta influencers till satsningen.


Ämnen i artikeln:

Influence MarketingInfluencerVeckorevynIrena Pozar

– Vi är så otroligt glada över att några av Sveriges absolut bästa influencers vill bli en del av Sveriges bästa tidning och sajt för unga kvinnor, säger Irena Pozar, chefredaktör för Veckorevyn.com i ett pressmeddelande.

De nya bloggarna kommer även att bidra med material till VeckoRevyns sociala plattformar och tidningen.

– Vi märker ett stort intresse från influencers att även nå ut i printmedia. Och eftersom VeckoRevyn består av både magasin och digitala plattformar är det här en perfekt match för alla parter, säger Emelie Lindblom Carlsson, ansvarig redaktör på VeckoRevyn i en kommentar.

Från och med i dag onsdag finns Michaela Hamilton, Andrea Hedenstedt, Mathilda Lundqvist, Moa Rönnbäck, MadebyW som drivs av Vendela och Vanessa Laukkanen, Ellinor Bjurström och Pillerpodden, som drivs av Emma Westas Rödin och Siri Strand, på Veckorevyn.com. Ellen Färnström börjar blogga den 1 juni.

– De influencers som nu börjar hos oss är mångsysslare och kan göra allt från att skriva krönikor till att driva kampanjer, göra videos och podda. Det är precis så medievärlden ser ut idag och vi ser stor potential i vårt samarbete, kommenterar Irena Pozar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.