Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Veckorevyns redaktion viker ut sig

Publicerad: 5 Januari 2011, 14:08

Chefredaktören – utan kläder. I nya numret av Veckorevyn kastar redaktionsmedlemmarna kläderna. – Vi vill visa våra läsare hur helt vanliga tjejer ser ut på riktigt!


Ämnen i artikeln:

VeckorevynLinda Öhrn

Veckorevyns tf chefredaktör Linda Öhrn.

I nya numret av Veckorevyn tar tidningen sin kampanj ”Size Hero” ett steg till.

Omslaget med en hårt retuscherad Molly Sandén ska få läsarna att tänka till – och dessutom viker tidningens redaktion ut sig för att visa hur vanliga tjejer ser ut i verkligheten. Liknande grepp har tidigare gjorts på Bonnier Tidskrifter, av Amelia Adamo.

– Size Hero går ut på att bekämpa sjuka skönhetsideal i samhället, att eftersträva variation av hur tjejers kroppar framställs i media och kräva av skönhetsbranschen och media att ta ansvar. Framförallt handlar det om att göra unga tjejers liv lättare och peppa dem att älska sig själva och sina kroppar, meddelar redaktionen.

— Enligt vår pinfärska undersökning är 57 procent av våra läsare missnöjda med sina kroppar, något vi tycker är en alldeles för hög siffra. Vår vision är 100 procent kroppstolthet. I senaste numret kastar därför VeckoRevyns redaktion kläderna och bjuder på härlig kropps-pepp och smarta självförtroende-tips.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

VeckorevynLinda Öhrn

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.