Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag04.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Vegetariskt – en hit för Max

Publicerad: 19 Oktober 2017, 13:37

Tobias Karlsson-Malmborg.

Tobias Karlsson-Malmborg är vinnaren bland snabbmatskedjorna i Resumés tävling.


Ämnen i artikeln:

MaxSveriges bästa marknadschefer 2017

Max ökar från en stark position i en tuff konkurrensutsatt kategori. Och gör det med sina burgare som inte längre behöver ham som animaliskt prefix. Den nye marknadschefen Tobias Karlsson-Malmborg säger att Max oftast har gått sin egen väg på snabbmatsmarknaden. En framgångsrik väg.
– Det senaste året har vi gjort mer av det som är Max. Det har inte varit några stora förändringar, utan mer fördjupning och tänka nya saker som är spännande.

Grön burgare är inget nytt på Max, men 2016 gjordes en större satsning som fördjupades under 2017. Nu är det vegetariska även en viktig del i kampanjarbetet. År 2016 blev det bästa året någonsin och Tobias Karlsson-Malmborg tillskriver delvis framgången med den vegetariska satsningen.
– Att erbjuda gröna måltider till alla, inte bara köttätare, har varit en riktig succé.

Max byråer
Reklambyrå: Acne.
Mediebyrå: Starcom.
Pr-byrå: JMW Golin.

Övriga nominerade i kategorin
Lina Nilsson, Burger King
Pernilla Näslund, Frasses
Jeff Jackett, McDonald's
Johanna Fridell, Pizza Hut
Lena Lundvall, Sibylla
Eva Ekeberg, Subway

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.