Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

"Vi blir ännu torrare"

Publicerad: 23 februari 2011, 10:02

L’Espresso, ett av Italiens två största nyhetsmagasin får ny design. Bakom ansiktslyftning står Studio Bergs ad och grundare Joel Berg. – Vi blir torrare, ännu mer stilmässigt korrekta och andas internationell trovärdighet, säger Joel Berg i ett pressmeddelande.


Grundaren av reklambyrån Studio Berg har arbetat med L’Espresso sedan 2003 då han och dåvarande chefredaktören påbörjade arbetet med att återupprätta anseendet på nyhetsmagasinet. L’Espresso, som inte är ekonomiskt kontrollerad av Berlusconis Mediaset, hade tre år senare etablerat sig som en stark oppositionell drivkraft.

– I den tredje grafiska omarbetningen som jag har varit ansvarig för blir vi torrare, ännu mer stilmässigt korrekta och andas internationell trovärdighet i paritet med relevant internationell press, säger Joel Berg.

L’Espressos nya form lanseras den 25 februari. Magasinet, som är italiens huvudsakliga oberoende nyhetsmagasin, säljer cirka 330 000 exemplar i veckan.

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.