Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Vi Föräldrar blir Bonnier Magazines & Brands första betalsajt

Publicerad: 4 Juli 2018, 10:31

"Vi Föräldrar premium" blir Bonnier Magazines & Brands första varumärke som digital betaltjänst.


Ämnen i artikeln:

Bonnier Magazines & BrandsAnders Juhlin

Vi Föräldrar blir först av Bonnier Magazines & Brands 25 varumärken att lansera en digital betaltjänst, där kunden blir medlem för att ta del av sajtens innehåll.

–  Det finns ett stort behov av kvalitativ journalistik inom graviditet, barn och föräldraskap. Det finns ingen annan som gör det vi gör. Vi har gjort det här i pappersform i 50 år, självklart vill vi göra det lika bra där föräldrar läser idag: i digitala kanaler, säger Sara Tuncel, chefredaktör på Vi Föräldrar, i en kommentar.

Det digitala erbjudandet består bland annat av läsarfrågor och svar från barnpsykologen Malin Bergström, artiklar om barn och föräldraskap samt konsumentguider om barn- och föräldraprodukter.

– Att vi nu börjar ta betalt för innehåll på våra sajter är ett viktigt steg för hela branschen där vi nu genom en ny affärsmodell öppnar upp möjligheten att erbjuda användarna kvalitativt innehåll även digitalt, säger Anders Juhlin, CDO, Bonnier Magazines & Brands.

Vi Föräldrars premiumtjänst är ett resultat av det team som Bonnier Magazines & Brands tillsatte i maj i år för att driva premiumutvecklingen.

Vid lanseringen användes en så kallad dynamisk frekvensmodell, som låter läsaren ta del av ett visst antal artiklar innan betalväggen når medlemmarna. Planen är dra learnings från Vi Föräldrar och att sedan fortsätta utrullningen av Premium på utvalda varumärken under hösten och under nästa år.

Alex Hartelius

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.