Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

"Vi har överträffat budget med råge"

Publicerad: 26 april 2011, 18:01

Nya Bonnier-satsningen ”Style by” – med Elin Kling i klonad form på framsidan – har fått en fin start. – Annonsmässigt har vi överträffat budget med råge både på nummer ett och två, säger Elin Kling till Resume.se


Modechefen Elin Kling på Style By.

Första numret som kom i mitten av mars.

Elin Kling gör ”en Amelia Adamo” och frontar tidningen själv. På omslaget av första numret som kom i mitten av mars fanns hon till och med i sju skepnader på den utvikningsbara förstasidan. Och hon är nöjd med starten.

– Vi får inte får försäljningssiffror förrän nummer ett tas ur butik. Men annonsmässigt har vi överträffat budget med råge både på nummer ett och nummer två, och vi har över dubbelt så många prenumeranter som budgeterat, vilket väl ändå måste betraktas som en succéstart som överträffat alla förväntningar, säger Elin Kling.

Premiärnumret trycktes i 60 000 exemplar. Målgruppen är kvinnor mellan 20-40 år. Sajten Styleby.nu hade premiär i januari.

Det blev ingen stor reklamkampanj i samband med tidningssläppet. I stället tror Bonnier Tidslkrifter att målgruppen har bra koll via exempelvis bloggar som skriver om tidningen.

Magnus Helander

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.