Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Vi i Villa nylanseras

Publicerad: 16 Januari 2008, 11:40

Idag landar nya Vi i Villa hos över två miljoner villaägare. Redan i slutet av förra veckan startade kampanjen som ska berätta om nyheterna i tidningen och på webben.


Nya Vi i Villa

Vi i Villa, som har en upplaga på 2 050 955 exemplar, kommer ut tio gånger per år till samtliga villahushåll i Sverige. Enligt Orvesto har varje nummer cirka 2,5 miljoner läsare, siffror för 2006. Tidningen har inte haft någon större redesign på minst fyra år. Nu är det dags.

– Vi är Sveriges mest lästa tidning och för att befästa vår position måste man förnya tidningen då och då. Vi vill också locka till oss nya läsare. Idag är det nog många yngre läsare som uppfattar oss som lite mossiga, säger Björn Vingård, chefredaktör på Vi i Villa.

Redesignen, som även omfattar en stor omgörning av webben, stöds med en stor kampanj i TV 4 med systerkanaler. Kampanjen, som började visas i slutet av förra veckan, består av två filmer där Vi i Villa berättar om vad som skett.
Reklamfilmen är gjord av Hudson Slim.

Redesignen av tidningen har gjorts av Lars Rodvaldr på Oktavilla. Arbetet har pågått under hösten och resultatet syns i numret som kommer ut idag, onsdag.

När gjorde ni senast om tidningen?
– Jag började för fyra år sedan och då gjorde jag en lite smygande omgörning men det är nog väldigt länge sedan det gjordes en rejäl förnyelse. Ungefär vart tredje år bör man göra något för att väcka gänget där ute. Läsarena behöver få en spark i baken lite då och då för att inte somna. Det är också roligt för säljarna och redaktionen när det händer något nytt, det ger extra syresättning, säger Björn Vingård .

Tidningen har fått en helt ny layout för att även ska tilltala de yngre läsarna mer och kännas mer modern. Avdelningarna ”gör det själv”, ”kök” samt ”bad” har förstärkts.
– Det är nästan en helt ny tidning för mig, säger Björn Vingård .

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.