Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Vi i Villa skapar sitt eget Google

Publicerad: 10 december 2007, 14:20

Sveriges största tidning, Vi i Villa, lanserar en ny sökordsbaserad webbsajt. Konceptet har hämtat inspiration från Google.


Syftet med nya sajten är att bland annat förbättra träffsäkerheten i annonseringen.

Via olika sökord får besökaren, likt Google, upp alla ämnen som relaterar till sökordet; däribland köpta ord för annonsörer.

– Genom att indexera vår kunskap om villalivet har vi skapat ett innehåll som är relevant för både villaägare och annonsörer, säger Stefan Lundström, marknadsdirektör på Vi i Villa, i en kommentar.

Vi i Villa har i dag en räckvidd på drygt 2,5 miljoner läsare, sajten har 65 000 unika besökare i snitt per vecka.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.