Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

"Vi kommer att minska marginellt"

Publicerad: 22 september 2009, 14:01

Ifjol gjorde mediebyrån Starcom i Malmö en rekordvinst på 8 miljoner kronor. I år minskade intäkterna rejält i våras, men nya kunder och en hygglig höst gör att även 2009 kan bli ett bra år.


Ämnen i artikeln:

Starcom

Patrik Andersson, vd på Starcom i Malmö.

– Jag tror att vi kommer att minska marginellt i år. I våras var det många som minskade budgetarna, men nu i höst är en del tillbaka, samtidigt som vi fått nya kunder, säger vd Patrik Andersson.

Sedan i somras har kundlistan utökats med finska kosmetikaföretaget Lumene, Gothia Towers, Önskefoto och storsatsande Mynthuset i Sverige.
– Det är en annonsör som tidigare jobbat utan mediebyrå och mest jobbat med postorder. Men nu i höst kommer en större kampanj som ska gå i både tv och kvällspress.

En kund blev dock kortvarig. HH-ferries kom in i våras och Starcom fick planera sommarkampanjen. Sedan centraliserades medieköpen med ägaren Stena och kunden har nu lämnat byrån.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Starcom

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.