Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

"Vi måste möta upp konkurrensen"

Publicerad: 12 Januari 2011, 10:32

Aftonbladets tv-bilaga har varit en onsdagsklassiker. Men konkurrenten – Expressens TV14 – kommer ut på tisdagar och nu följer Aftonbladet efter. – Vi måste möta upp konkurrensen, säger redaktören Magnus Persson.


Aftonbladets tv-bilaga kommer nu ut på tisdagar.

Kvällstidningsfighten fortsätter med oförminskad styrka. I går basunerade Expressen ut papperstidningens räckviddsiffror för december som visar att man gått om Aftonbladet.

Tisdagen var också anmärkningsvärd ur ett annat hänseende. Då kom Aftonbladets veckovisa tv–bilaga ut i butik – tidigare har den kommit ut på onsdagar. 

–  Vi vill ligga på ytterligare en försäljningsdag, nu finns vi i butik tisdag, onsdag och torsdag, säger redaktören Magnus Persson om bytet av utgivningsdag.

– Men vi har faktiskt kommit ut på tisdagar under en period för några år sedan.

Har bytet av dag att göra med att Expressens tv-bilaga TV14 kommer ut på tisdagar (varannan vecka)?
– Ja, det är inte oväsentligt, vi måste möta upp konkurrensen.

Vad tycker du om Expressens TV14?
– Det är en bra och ambitiös produkt, men den har inte lika många tv-kanaler som vår tidning och den är ganska mycket dyrare (TV14 kostar 15 kronor och Aftonbladets tv-bilaga 5 kronor). Nackdelen för dem är också att de kommer ut varannan vecka – det händer mycket i tv-världen och det kan ändras i tablåerna med kort varsel.

Hur går det annonsmässigt för er?

– Det går bra, vi har tidigare känt an avmattning som de flersta andra, men nu ser vi en klar förbättring, säger Magnus Persson som också meddelar att försäljningen av tv-bilagan ligger på en stadig nivå.

Aftonbladets tv-bilaga produceras i samarbete med TT Spektra.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.