Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag23.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Vi Media ökar igen

Publicerad: 18 Augusti 2017, 08:12

Tidningen Vi och Mer Smak som Vi Media gör för Coop.

Foto: Vi Media

Bolaget Vi Media lämnar ett positivt rörelseresultat för femte året i rad.


Ämnen i artikeln:

BokslutTidningen ViVi MediaSofia Wadensjö Karén

Vi Media ger ut Tidningen Vi, Vi Läser och sedan 2016 även Vi Hälsa. De driver dessutom en contentbyrå och eventverksamhet. Bland uppdragsgivarna finns Coop, Akademibokhandeln och Cancerfonden. Bolaget är helägt till KF.

Bolaget lämnade ett positivt rörelseresultat för femte året i rad på 2,8 (2,2) miljoner kronor. Nettomsättningen ökade till 46,9 (41,6) miljoner kronor. De anställda minskade med en person till tio stycken.

Vi Media har fått in Swedbank med tidningen Lyckoslanten och Riksbyggen med Öppet Hus som nya kunder. En allt större del av verksamheten är nu läsarresor – man har bland annat genomfört resor till Mallorca och Värmland.

Prenumerationsförsäljningen står för 47 procent av bolagets intäkter och annonsförsäljningen endast för åtta procent.

”De framtida möjligheterna i företaget ligger inte främst i att prenumerationsaffären växer, utan i att fortsätta kapitalisera på företagets starka varumärken”, skriver Vi Media i bokslutet.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.