Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

”Vi ska bli marknadsledande”

Publicerad: 10 september 2010, 09:14

I skiftet mellan september och oktober tar Bonniers upp kampen med Schibstedts Blocket.se. Sajten SOKO blir en sajt där användarna kan sälja eller byta bort sina kläder och ägs gemensamt av TV4 och Expressen. – Vi har som mål att vara marknadsledande inom tre år, säger Malin Stråhle chef för SOKO till Resume.se


Ämnen i artikeln:

ExpressenTV4

Som Blocket fast för kläder. SOKO kommer till allmänheten inom en månad.

Malin Stråhle kommer närmast från Unibet där hon varit produktchef för spelbolagets varumärke Maria.

Nu har hon anlitats för att driva TV4 och Expressens nya nätbaby som ägs i lika stor del av bägge mediehusen.
– Bakgrunden till hela satsningen är et nytt fenomen som man kan kalla social shopping. Medier, affärer och sociala nätverk går ihop, säger Malin Stråhle.

Målgruppen är modeintresserade kvinnor som man hoppas ska vilja sälja, köpa eller byta bort sina kläder på SOKO.

I ett försök att starta buzz kring sajten går man nu ut med en smyglansering och ger utvalda modebloggare med vänner tillgång till sajten i förtid.

Ove Gustafsson

Ämnen i artikeln:

ExpressenTV4

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.