Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

”Vi ska göra marknadens bästa mobilsida”

Publicerad: 11 februari 2014, 21:38

Bibi Rydbacken, marknadsdirektör på Countryside Hotels.

Foto: Pressbild.

MiniMedia breddar erbjudandet. Contentbolaget har nu klart med en mobil storsatsning för hotellkedjan Countryside Hotels. – MiniMedias tekniker ökade vår konvertering med 30 procent, nu ska vi göra marknadens bästa mobilsida, säger Bibi Rydbacken, marknadsdirektör på Countryside Hotels.


Ämnen i artikeln:

Minimedia

MiniMedia, som själva hävdar att de var först i Sverige med native advertising tillsammans med Aftonbladet för sex år sedan, tar ett kliv vidare – från kampanjsajter till att hjälpa företag med kompletta plattformslösningar.

MiniMedia har hittat nya intäkter genom heltäckande tekniklösningar. Bolaget bygger och utvecklar såväl native-sajter, kampanjsajter som hemsidor för webben och mobilen.

Bland annat har bolaget nyligen hjälpt Vattenfall med flera sajtlösningar.

Nu ska MiniMedia lyfta hotellkedjan Countryside
med en större satsning på en ny mobil plattform.

– Under vårt drygt ett år långa samarbete med MiniMedia har vi ökat vår omvandlingsfrekvens på vår hemsida med 30 procent. Med det resultatet i ryggen var det självklart för oss att ge MiniMedia uppdraget att fortsätta utveckla vår hemsida till en av de bästa mobila lösningarna på marknaden, säger Bibi Rydbacken, marknadsdirektör på Countryside Hotels, i ett pressmeddelande.

Ansvarig projektledare hos MiniMedia är Christopher Cato. Han säger att MiniMedia ser en ”kraftigt ökad efterfrågan från kunder på kostnadseffektiva open source-lösnningar”.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Minimedia

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.