Media
”Vi ska inte bli ett svenskt Buzzfeed”
Publicerad: 13 oktober 2014, 13:12
Nya Kit.se.
I våras lämnade Peder Bonnier, Fredrik Strömberg och Robert Brännström Bonnier Tidskrifter för att starta en ny sajt.
Nu börjar det klarna vad det tidigare så hemliga projektet kommer att handla om.
MH
Magnus Helander
I våras avslöjade Resumé att trion Peder Bonnier, Fredrik Strömberg och Robert Brännström lämnade Bonnier Tidskrifter för att dra igång en ny sajt.
– Vi ska starta en ny redaktionell sajt för en tid där socialt och mobilt är de primära källorna till mediekonsumtion, sa Robert Brännström till Resumé då.
Hemlighetsmakeriet har varit stort och spekulationerna många.
Nu har sajten kommit upp. Den heter Kit.se – men har än så länge inget redaktionellt innehåll. För närvarande söker de tre grundarna folk – utvecklare, redaktörer och kreatörer.
Materialet kommer att vara featurebetonat, berättar Fredrik Strömberg för Medievärlden. Man söker reportrar inriktade på föräldraskap, life hack, mat, teknik och väder.
Inspiration kommer bland annat från Buzzfeed, men Kit.se ska inte påminna om den amrikanska succésajten, enligt Fredrik Strömberg.
– Vi ska inte bli ett svenskt Buzzfeed. Vi ska inte bli ett svenskt någonting, säger han till Medievärlden.
Bonnier Growth Media stöttar projektet.