Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 6 December 2010, 10:37
Skånska Dagbladet har klart med ny reklambyrå: Eight i Malmö. – Vi har en uttalad målsättning att utmana Sydsvenskan. Vi ska helt enkelt sakta men säkert börja plocka andelar från dem, säger Joakim Ewetz, försäljnings- och marknadsdirektör på Skånska Dagbladet.
Joakim Ewetz tillträdde i början av året. Han sköter förändringsarbetet i kommunikationen som ska lyfta Skånska Dagbladet och systertidningarna Norra Skåne och Laholms Tidning.
Skånska Dagbladet har nu gjort klart med en ny reklambyrå: Eight, tidigare McCann Malmö.
Det nya marknadsföringssamarbetet med Eight omfattar "allt från justeringar i varumärket till ny plattform och ny kommunikation i alla dessa former".
Skånska Dagbladet, Norra Skåne och Laholms Tidning når drygt 150 000 dagliga läsare tillsammans.
– Vi har en uttalad målsättning att utmana Sydsvenskan. Vi ska helt enkelt sakta men säkert börja plocka andelar från dem, säger Joakim Ewetz i ett pressmeddelande.
Skånska Dagbladet har en del att jobba med – Sydsvenskan når som mest 321 000 läsare, på söndagar. På vardagarna är Sydsvenskans räckvidd runt 300 000.
Fotnot: Reklambyrån Eight har sedan tidigare storkunder som Läkerol, Oatly, Subaru och Kockens Kryddor.
Magnus Helander