Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

"Vi ska utmana Sydsvenskan"

Publicerad: 6 December 2010, 10:37

Skånska Dagbladet har klart med ny reklambyrå: Eight i Malmö. – Vi har en uttalad målsättning att utmana Sydsvenskan. Vi ska helt enkelt sakta men säkert börja plocka andelar från dem, säger Joakim Ewetz, försäljnings-  och marknadsdirektör på Skånska Dagbladet.


Ämnen i artikeln:

Skånska DagbladetEight

Joakim Ewetz tillträdde i början av året. Han sköter förändringsarbetet i kommunikationen som ska lyfta Skånska Dagbladet och systertidningarna Norra Skåne och Laholms Tidning.

Skånska Dagbladet har nu gjort klart med en ny reklambyrå: Eight, tidigare McCann Malmö.

Det nya marknadsföringssamarbetet med Eight omfattar "allt från justeringar i varumärket till ny plattform och ny kommunikation i alla dessa former".

Skånska Dagbladet, Norra Skåne och Laholms Tidning når drygt 150 000 dagliga läsare tillsammans.

– Vi har en uttalad målsättning att utmana Sydsvenskan. Vi ska helt enkelt sakta men säkert börja plocka andelar från dem, säger Joakim Ewetz i ett pressmeddelande.

Skånska Dagbladet har en del att jobba med – Sydsvenskan når som mest 321 000 läsare, på söndagar. På vardagarna är Sydsvenskans räckvidd runt 300 000.

Fotnot: Reklambyrån Eight har sedan tidigare storkunder som Läkerol, Oatly, Subaru och Kockens Kryddor.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Skånska DagbladetEight

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.