Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

”Vi vill ha en mer lättsam tidning”

Publicerad: 27 mars 2012, 09:46

Malin Nordström chefredaktör på Mint

Dags för ett nytt populärkulturellt magasin. "Mint" släpps första april – en nättidning som enligt chefredaktören Malin Nordström ska fungera som en kompis utan uppmaningar.


Den 1 april släpps Mint, ett nytt nätmagasin som enligt chefredaktören Malin Nordström, ska vara ett populärkulturellt magasin, inte lika ytligt som många andra.

– Vi tyckte att vi saknade den här sortens tidning. Det finns jättebra tidskrifter men vissa känns för akademiska och andra för ytliga. Vi vill ha en mer lättsam tidning, som en kompis. Vi vill att man ska känna igen sig i den, säger Malin Nordström till Resume.se

Mint ska komma ut med sex nummer varje år med olika teman utan röd tråd. Första numret kommer passande nog ha temat "första".

Marknadsföringen för Mint sker genom sociala medier samt events, och Malin Nordström berättar att ambitionen självklart finns för att göra en pappersupplaga.

Tidningen Mint drivs av den ideella föreningen Mint.

Erika Siljendal

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.