Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Vice nya plattform ska garantera säkra annonsmiljöer

Publicerad: 12 September 2018, 11:31

Mediaföretaget Vice lanserar Vice Video Everywhere, som ska skydda annonsörers varumärken från att blandas ihop med olämpligt innehåll.


Ämnen i artikeln:

ViceVice Media

En diskussion om annonsörers varumärksskydd har varit aktuell de senaste åren, och redan 2011 kunde Digiday rapportera om på Youtube har annonser från MSN dykt upp tillsammans med en animation med en man som slår sin flickvän, samtidigt som telekomföretaget Sprints annonser dykt upp tillsammans med pornografiska robotfilmer. Förra året uppstod en mindre kris på YouTube, då ett flertal större amerikanska företag så som AT&T, Verizon och Johnson & Johnson lämnade plattformen i samband med att deras annonser placerats tillsammans med videor med liknande olämpligt innehåll.

Med ambition att stärka varumärksskyddet och åtgärda en del av problemet lanserar mediaföretaget Vice videoplattformen Vice Video Everywhere, som garanterar att företags videoannonsering på tredjepartsplattformar endast dyker upp tillsammans med innehåll ägt av Vice, skriver The Drum.  Tjänsten beskrivs av Vice som en "one-stop shop" för företag som vill nå en bred ung publik utan att riskera att deras annonser dyker upp tillsammans med olämpligt material, skriver Campaign.

– Det digitala medialandskapet utvecklas kontinuerligt, och företag efterfrågar mer än någonsin en varumärksskyddad miljö och där videoinnehåll ges 100% synbarhet, kommenterar Dominique Delport, global managing director på Vice.

Ämnen i artikeln:

ViceVice Media

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.