Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag20.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Viggo Cavlings nya projekt – en dryckessajt

Publicerad: 1 April 2016, 09:38

Viggo Cavlings nya gig.

Foto: Andreas Elgstrand

Resumés tidigare chefredaktör Viggo Cavling startar dryckessajten Folkofolk.se – en mötesplats och försäljningskanal för alkoholhaltiga drycker.


Ämnen i artikeln:

Viggo Cavling

Viggo Cavling var åren 2004-2011 chefredaktör och ansvarig utgivare för Resumé. Sedan långt tillbaka har han ett stort intresse för mat och dryck. Under 90-talet arbetade Cavling som skribent för Nöjesguiden i Malmö och Dagens Nyheter i Stockholm. Sedan i höstas är han krönikör på Breakit.se.

Nu satsar han fullt ut på dryckesbranschen. I dag lanseras varumärket Folkofolk.se av de tre bolagen Altia Sweden, Bibendum och Philipson Söderberg, där Viggo Cavling blir chefredaktör och ansvarig för allt redaktionellt. Sajten har som mål att ta ett större grepp kring dryckesupplevelser genom storytelling, kunskapsdelning, spaningar och nyheter.

– Jag vill att folk o folk ska vara en mötesplats för de 600 000 svenskar som har mat, öl och vin som sitt största intresse. Vi vill att du ska bli underhållen, inspirerad och lära dig mer tillsammans med oss, säger Viggo Cavling i en kommentar.

Folk o folk kommer, utöver sajten, att ha ett eget nyhetsbrev och sociala mediekanaler. Besökarna rekommenderas alkoholhaltiga drycker, där det i dagsläget finns 703 stycken att välja bland.

Portalen drivs av dryckesleverantören Altia Plc i Finland. Join the Carnival har tagit fram varumärkesplattform, koncept, design och kommunikationsstrategin för Folk o folk.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Ämnen i artikeln:

Viggo Cavling

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.