Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag08.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Vill att brons blir guld

Publicerad: 24 Maj 2011, 10:09

Sist ut bland de nominerade till KBB:s kategori uppdragspublicister är Newsroom. Efter två raka tredjeplatser hoppas de nu stå överst på pallen.


Ämnen i artikeln:

KBB 2011

Newsroom.

Hur såg 2010 ut för er del?
– 2010 blev ett fantastiskt år. Vi fick flera nya spännande uppdrag och kunder. Resultatmässigt blev det mycket bra, skriver vd Gun Rosendahl i ett mejl.

Vad betyder nomineringen?
– Den är en viktig bekräftelse på vårt långsiktiga arbete med våra kunder. Vi är oerhört stolta och glada. Särskilt roligt är det eftersom det är våra kunder som satt betyget.

Vad är känslan inför tävlingen?
– Efter två raka tredjeplatser hoppas vi nu förstås på tredje gången gillt.

Hur bygger man bra förhållanden till kunderna?
– Det gäller att vara lyhörd samt ha förståelse för kunderna och deras affär eller omvärldsrelation. Vi försöker alltid att arbeta nära kunderna och ha en kontinuerlig dialog.

Vad kännetecknar er särskilt?
– Vår styrka är vår bredd. Vi är en kommunikationsbyrå som arbetar inom fyra områden: rådgivning, pr, tryckta och digitala medier. Vi kan ta ett helhetsgrepp om kundens kommunikation, eftersom vi har många strängar på vår lyra. Det värdesätter också våra kunder.

Läs mer

Fakta

Byrån grundades:1987. 12 personer är anställda.

VD:Gun Rosendahl

Exempelkunder: Bilia, Göteborg Energi, Göteborgs Stad och Västtrafik

Emanuel Videla

Ämnen i artikeln:

KBB 2011

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.