Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Washington Posts strategi – pröva nu för att köpa senare

Publicerad: 4 januari 2016, 11:34

I oktober och november hade Washington Post fler unika besökare än New York Times. Att tjäna pengar är en annan sak. Den senaste strategin är att låta konsumenterna experimentera med den mobila produkten för att få dem att betala senare.


Precis som konkurrenten ser Washington Post digitala prenumeranter som främsta intäktskälla. Enligt tidningschefen Stephen Hills är inte pengarna det största fokusområdet just nu. Strategin är i stället att låta app-användare experimentera med det mobila erbjudandet för att sedan övertyga dem att betala 9.99 dollar i månaden där de får tillgång till Washington Posts hela digitala erbjudande.


– När människor prövar oss, gillar de oss, säger Stephen Hills till AdAge.

En del av strategin med Amazon-grundaren Jeff Bezos som ägare är att tidningen lockar med Amazon-erbjudanden till sina läsare och vice versa med målet att få en större volym av betalande användare.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.