Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag01.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

WPP har vind i seglen

Publicerad: 27 April 2012, 07:12

Sir Martin Sorrell, koncernchef WPP, har bra fart på verksamheten.

Foto: Pressbild.

WPP ökade utdelningen med hela 40 procent under 2011 efter ett mycket starkt räkenskapsår med en 18-procentig vinstökning till 1 miljard pund.WPP redovisar nu sitt försäljningsresultat för Q1. Koncernen ökar försäljningen med 7,6 procent till nära 2,4 miljarder pund. WPP har inte hunnit sammanställa eventuella vinster ännu, men WPP ser redan nu att man ligger över budget.


Ämnen i artikeln:

GroupMOgilvy & MatherJWTWPP

I sin  rapport för räkenskapsåret 2011 räknade WPP med ett uppsving i år. Detta  eftersom det inte bara är OS i London, utan även presidentval i USA och  fotbolls-VM på ett och samma år.

WPP presenterar nu en  sammanställning över hur försäljningen har gått under det första  kvartalet. Denna visar att förra årets förväntningar har infriats.

WPP  har nått tillväxt i samtliga regioner och affärsområden, vilket gör att  koncernen visar en 7,6-procentig försäljningsökning till 2,392  miljarder pund.

Den starkaste tillväxten har skett i Asien-Stilla  Havs-regionen samt Latinamerika och då framförallt inom direktreklam,  digitalt och interaktivt.

WPP har också ökat sin omsättning inom  nya affärer till 1,855 miljarder dollar, vilket kan jämföras med 1,346  miljarder dollar under motsvarande kvartal förra året.

WPP har  ännu inte hunnit sammanställa resultatet för det första kvartalet, men  prognosen visar ändå att man ligger strax över budget samt att WPP räknar  med ett ännu starkare andra halvår.

WPP äger internationella byråer som Ogilvy & Mather, JWT och GroupM.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

GroupMOgilvy & MatherJWTWPP

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.