Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Wrapp lanseras i USA

Publicerad: 30 april 2012, 06:48

Presentkortsföretaget Wrapp, anpassat för sociala medier, tar klivet in på den amerikanska marknaden.
I samband med lanseringen i dag har företaget tecknat avtal med H&M, Gap och Sephora.


– Vi har samarbete med mer än 25 av de största detaljisterna från start som gör att våra användare kan ge gratis presentkort till sina vänner via Facebook, säger vd:n Hjalmar Winbladh till DI.

Den amerikanska marknaden för presentkort omsatte motsvarande 670 miljarder kronor förra året, skriver DI.

I Sverige har Wrapp över 160 000 aktiva användare, och drygt 1,3 miljoner presentkort har skickats via tjänsten.

Wrapps ägare är förutom grundarna Hjalmar Winbladh och Andreas Ehn också Niklas Zennströms riskkapitalbolag Atomico och Linkedin-grundaren Reid Hoffman.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.