Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

XXL:s framgångsrecept: Print

Publicerad: 19 oktober 2017, 12:08

Linda Beigler på XXL.

Linda Beigler på XXL är Sveriges bästa marknadschef bland sporthandlarna.


Ämnen i artikeln:

Sveriges bästa marknadschefer 2017

XXL öppnade 2010 med målet att bli störst i Norden 2016. Det lyckades de med. I dag har de butiker i Norge, Finland och Sverige och driver e-handel i Danmark. Häromveckan öppnade de sin första butik i Österrike samtidigt som de planerar sin fortsatta expansion.

I Resumés tävling Sveriges Bästa Marknadschefer placerar sig Linda Beigler som nummer ett i kategorin.

XXL skiljer sig från många andra annonsörer, eftersom de fortfarande tror starkt på print och satsar mycket av marknadsbudgeten på bilagor av olika slag. Print funkar inte bara i Sverige, utan ger effekt på alla marknader som XXL finns representerade.
– Vi skulle inte fortsätta annonsera i print om det inte fungerar. Med vårt "eldorado" blir en 28-sidig bilaga som kan visa på vårt stora produktutbud en styrka, säger Linda Beigler.

XXL:s byråer:
Reklambyrå: Norska Empefire (tillhör Scharven).
Mediebyrå: Bizkit Havas.

Övriga nominerade i kategorin:
Marco Licastro, Decathlon
Daniel Anvell, Intersport
Joakim Friedman, Sportamore
Lars Rosén, Stadium
Marie Magnusson, Team Sportia

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.