Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Zlatan lyfter fotbollskanalen.se

Publicerad: 17 oktober 2009, 05:35

Fotbollsintresset speglar inte landslagets misslyckanden. TV4:s Fotbollskanalen.se har på ett år ökat besöken per vecka med 70 procent. – När jag började med det här för tre år sen trodde jag aldrig att det skulle vara möjligt, säger Olof Lundh, krönikör och chef för fotbollskanalen.se, i kommentar.


Olof Lundh.

Fotbollskanalen.se utropar sig nu som en större sajt än svenskafans.com.
Med 250 000-300 000 unika besökare per vecka är ökningen 70 procent jämfört med förra hösten.
Olof Lundh förklarar sajtens framgång med att den är både nyhetsledande och passionerad. Målguppen är män i åldrarna 18-45, men Olof Lundh ser fotbollskanalen.se som en plats för alla som är fotbollsintresserade.

Intresset för superstjärnan Zlatan Ibrahimovic har bidragit till att spä på det allmänna fotbollsintresset i Sverige, vilket avspeglar sig i trafiken.   
–Självklart är Zlatan en del av sajtens tillväxt men fotbollskanalen.se hade varit stor även utan honom. Han blir mer ett exempel på att när det händer något stort så söker sig fler och fler till oss för att få veta det senaste, säger Olof Lundh.

Han tror TV4:s många rättigheter till rörlig bild varit en viktigare faktor.

Katarina Koritz
är sajtens affärsutvecklare.
– Vi har även påbörjat ett samarbete med Csports.se, som är en del av Canal Plus och säljer direktsända matcher, och under september månad har vi slussat över många kunder till dem

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.