Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Adidas och YouTube gör unika VM-livesändningar

Publicerad: 9 juni 2014, 12:30

Foto: Pressbild.

I Adidas och YouTubes livesändningar The Dugout kan fotbollsfans, som inte kan vara på plats, få en unik inblick i turneringen och vara delaktiga via Adidas sociala medier.


Ämnen i artikeln:

AdidasYoutube

I dag presenterade Adidas och YouTube sändningarna med hjälp av den brasilianska trion Kaka, Cafu och Lucas Moura vilka kommer att få sällskap av andra Adidasprofiler under seriens gång.

Initiativet är skapat för att låta fotbollsfansen som inte kan vara på plats komma ännu närmare och få en unik inblick i turneringen. Fansen kommer också att kunna vara involverade under sändningarna genom att skicka in frågor till gästerna via Adidas sociala medier samt delta i olika tävlingar.

Utöver detta kommer The Dugout också inkludera regelrätta reportage samt material från bakom kulisserna hos Adidas lag under deras vistelse i Brasilien.

– The Dugout är något vi verkligen ser fram emot, ett koncept där vi får möjlighet att presentera all den talang som finns förknippad med adidas genom den oöverträffade räckvidden hos YouTube. Sändningarna kommer att inkludera fansen på ett helt annat sätt och låta dem ta del av unikt material, visa upp brasilien från dess bästa sida och bjuda in alla att delta i konversationen ikring händelserna på planen", säger Rob Hughes, Senior PR Manager, Adidas Football i en kommentar.

Totalt kommer sex avsnitt att produceras under turneringen och det första avsnittet sänds den 12 juni kl 10.00 lokal tid och kan ses på YouTube samt i Adidas sociala kanaler.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

AdidasYoutube

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.