Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Adlibris gör julkalender på Facebook

Publicerad: 1 December 2016, 12:49

Julkalender är inte bara något för SVT. I dag släppte bokhandeln Adlibris sin egna variant som kommer att gå på Facebook fram till jul.


Ämnen i artikeln:

ContentbyråerFacebookAdlibrisBrand New Content

Temat på Adlibris julkalender är #Gissaboken. Den innehåller korta klipp där barn filosoferar om några av årets mest populära böcker.

Tittarna ska sen försöka klura ut vilken bok det handlar om och varje dag finns det presentkort att tävla om på Adlibris Facebook-sida. Dessutom erbjuds specialpris för alla på en särskild kampanjsajt.
– Vi ville göra en julkampanj som var underhållande och som väcker nyfikenhet för boken. Böcker presenteras ofta i seriösa och allvarliga sammanhang, vi ville utmana det och lyfta fram läsglädjen, kommenterar Ylva Wadström, marknadschef på Adlibris.

#Gissaboken är ett koncept framtaget av contentbyrån Brand New Content som också ligger bakom produktionen.
– Vi tycker att det är roligt att Adlibris vill satsa på en lite annorlunda och innehållsdriven kampanj. Och vi hoppas verkligen att många ska titta på de här kluriga och roliga filmerna. Barnen är verkligen fantastiska, säger Klas Lindberg, kundansvarig på Brand New Content, i ett pressmeddelande.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.