Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 16 november 2016, 14:42
För att sticka ut under Movember erbjuder Adobe ett stort urval av digitala Photoshop-mustascher där alla intäkter går till kampen mot prostatacancer.
Kampanjen Mustaschkampen startade i Sverige redan 2003 och drivs i dag av Prostatacancerförbundet. Initiativet samla in pengar och öka uppmärksamheten kring Sveriges vanligaste cancersjukdom som årligen drabbar 10 000 svenska män. Nu vill Adobe se till att det inte finns några ursäkter till att inte stötta Mustaschkampen, oavsett möjlighet till egen ansiktsbehåring.
– Med den här satsningen gör vi det möjligt för alla att få en digital mustasch och visa sitt stöd. Alla borde ha minst en mustasch, oavsett om du kan odla den själv eller behöver digitala hjälpmedel. Varje dag blir 27 män diagnosticerade med prostatacancer, vilket gör det till Sveriges vanligaste cancersjukdom. Ju tidigare den upptäcks, desto större är chansen för tillfrisknande, säger Anna Rose, Nordic Marketing Manager på Adobe i ett pressmeddelande.