Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag06.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Adobe släpper digitala mustascher i kampen mot prostatacancer

Publicerad: 16 November 2016, 14:42

För att sticka ut under Movember erbjuder Adobe ett stort urval av digitala Photoshop-mustascher där alla intäkter går till kampen mot prostatacancer.


Ämnen i artikeln:

Abby PriestAdobeMovember

Kampanjen Mustaschkampen startade i Sverige redan 2003 och drivs i dag av Prostatacancerförbundet. Initiativet samla in pengar och öka uppmärksamheten kring Sveriges vanligaste cancersjukdom som årligen drabbar 10 000 svenska män. Nu vill Adobe se till att det inte finns några ursäkter till att inte stötta Mustaschkampen, oavsett möjlighet till egen ansiktsbehåring.

– Med den här satsningen gör vi det möjligt för alla att få en digital mustasch och visa sitt stöd. Alla borde ha minst en mustasch, oavsett om du kan odla den själv eller behöver digitala hjälpmedel. Varje dag blir 27 män diagnosticerade med prostatacancer, vilket gör det till Sveriges vanligaste cancersjukdom. Ju tidigare den upptäcks, desto större är chansen för tillfrisknande, säger Anna Rose, Nordic Marketing Manager på Adobe i ett pressmeddelande.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Abby PriestAdobeMovember

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.