Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag06.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Åhléns dump-taktik på Instagram

Publicerad: 22 Maj 2014, 09:14

Åhléns och Forsman & Bodenfors nya taktik för viral spridning: Skärmdumpar på Instagram.


Ämnen i artikeln:

MindshareSnaskÅhlénsForsman & BodenforsF&B

Åhléns skärmdumpskampanj "Dumpa mig" på Instagram består av tre filmer där konsumenterna får rabatt på produkter – om de lyckas skärmdumpa dem med sin mobil. ”Och då gäller det att vara snabb”, konstaterar Åhléns och reklambyrån Forsman & Bodenfors.

Sedan första filmen släpptes har Åhléns Instagramkonto ökat med ca 500 följare per dag och över 1500 skärmdumpar har hittills laddats upp under hashtaggen #ÅhlensDumpaMig, enligt ett pressmeddelande.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.