Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Åhléns dump-taktik på Instagram

Publicerad: 22 maj 2014, 09:14

Åhléns och Forsman & Bodenfors nya taktik för viral spridning: Skärmdumpar på Instagram.

Ämnen i artikeln:

MindshareSnaskÅhlénsForsman & BodenforsF&B

MH

Magnus Helander


Åhléns skärmdumpskampanj "Dumpa mig" på Instagram består av tre filmer där konsumenterna får rabatt på produkter – om de lyckas skärmdumpa dem med sin mobil. ”Och då gäller det att vara snabb”, konstaterar Åhléns och reklambyrån Forsman & Bodenfors.

Sedan första filmen släpptes har Åhléns Instagramkonto ökat med ca 500 följare per dag och över 1500 skärmdumpar har hittills laddats upp under hashtaggen #ÅhlensDumpaMig, enligt ett pressmeddelande.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev