Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

Always gör uppföljare inför Internationella Kvinnodagen

Publicerad: 4 Mars 2015, 08:13

Stillbild från den nya kampanjen

#LikeAGirl blev en av förra årets stora reklamsuccéer internationellt. Den nya filmen i Always kampanj lanseras inför den Internationella Kvinnodagen och ska stärka unga kvinnors självförtroende under puberteten.


Ämnen i artikeln:

Procter & GambleLeo BurnettAlways

#LikeAGirl gick upp första första gången i juni förra året med en film som visar hur frasen kan ha betydelse för kvinnors självförtroende när den används som en förolämpning. Syftet var att vända de negativa accosiationerna.

Enligt Procter & Gamble har filmen setts mer än 85 miljoner gånger i över 150 länder och delats av drygt en och en halv miljoner människor.  Den nya filmen har titeln 'Like A Girl - Stronger Together' och ska inspirera unga tjejer att skapa sitt eget syfte med uttrycket "som en tjej".

Procter & Gamlble lanserar sin uppföljande film inför Internationella Kvinnodagen den 8 mars. Procter & Gambles egna studie visar 76 procent av alla kvinnor i åldern 16-24 år som sett filmen inte längre ser uttrycket som något negativt.  

Kampanjen är framtagen av Leo Burnetts kontor i Chicago, New York och Toronto.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.