torsdag28 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Always gör uppföljare inför Internationella Kvinnodagen

Publicerad: 4 mars 2015, 08:13

Stillbild från den nya kampanjen

#LikeAGirl blev en av förra årets stora reklamsuccéer internationellt. Den nya filmen i Always kampanj lanseras inför den Internationella Kvinnodagen och ska stärka unga kvinnors självförtroende under puberteten.

Ämnen i artikeln:

Leo BurnettAlwaysProcter & Gamble

ART

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


#LikeAGirl gick upp första första gången i juni förra året med en film som visar hur frasen kan ha betydelse för kvinnors självförtroende när den används som en förolämpning. Syftet var att vända de negativa accosiationerna.

Enligt Procter & Gamble har filmen setts mer än 85 miljoner gånger i över 150 länder och delats av drygt en och en halv miljoner människor.  Den nya filmen har titeln 'Like A Girl - Stronger Together' och ska inspirera unga tjejer att skapa sitt eget syfte med uttrycket "som en tjej".

Procter & Gamlble lanserar sin uppföljande film inför Internationella Kvinnodagen den 8 mars. Procter & Gambles egna studie visar 76 procent av alla kvinnor i åldern 16-24 år som sett filmen inte längre ser uttrycket som något negativt.  

Kampanjen är framtagen av Leo Burnetts kontor i Chicago, New York och Toronto.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev