Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

AmEx:s Instagramkupp

Publicerad: 31 december 2014, 15:52

En av bilderna från kampanjen.

En fördubbling av antalet följare. Det är resultatet av den amerikanska kreditkortsföretaget American Express nya teknik på Instagram. De använde ett gäng gästfotografer och vips ökade engagemanget på bilderna med 23 procent, skriver Adweek.


Ämnen i artikeln:

American Express

I november delade AmEx ut lösenordet till sex utvalda personer som alla är specialiserade på olika saker – alltifrån mat till mode och grafisk form.

Kampanjen gick under hashtaggen #MyAmex och enligt dem själva genererade gästspelet 23 procent mer engagemang än varumärkets övriga bilder på Instagram. De uppger också att antalet följare fördubblades under kampanjperioden.

Totalt genererade kampanjen 40 000 engagemang.

Här kan du se några av American Express gästbilder.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

American Express

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.