Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Andreas Dahlqvists gay-vänliga Chevroletreklam

Publicerad: 10 februari 2014, 09:34

Chevrolet gjorde ett ordentligt ställningstagande i sin reklam på OS-invigningen. För första gången visade bilföretaget ett gay-par i en film från Andreas Dahlqvists McCann.


Chevrolets kampanj "Find New Roads" togg ett nytt steg i reklamen som premiärsändes på NBC:s sändning av OS-invigningen.

I filmen "Brand Anthem", signerad McCann och Commonwealth visas riktiga handelser, nyhetsklipp och autentiskt material fran sociala media och vanliga familjer. Däribland gay-par. Och det är första gången Chevrolet tar in gaypar i sin marknadsföring.

– Det är en omfattande kampanj som sätter Chevrolets värderingar i centrum och riktar spotlighten mot innovationen i de nya bilarna. Kampanjen handlar om att tänka nytt utan att tappa fokus på vad som ar värdefullt, säger McCanns cd Andreas Dahlqvist.

Krister Berntsson

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.