Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

Andreas Kleerup tonsätter sufflé för Electrolux

Publicerad: 6 Mars 2018, 15:19

Electrolux nya ugn är utrustad med kamera som håller koll på maten. Varumärket låter Andreas Kleerup tonsätta tiden som det tar att laga en sufflé.


Ämnen i artikeln:

PoolAndreas KleerupElectroluxReklamfilmLigistfilm

En sufflé måste stå inne i ugnen exakt rätt tid för att inte säcka ihop. Med Electrolux nya ugn förenklas den processen. För att marknadsföra det tog varumärket hjälp av artisten och tonsättaren Andreas Kleerup. Tillsammans med en matstylist och en orkester fick han tolka en skogsbärssufflé.
– Det är första gången jag tonsätter mat. Men jag älskar såna här utmaningar. Jag tycker att musik och matlagning hör ihop för det handlar om att skapa mästerverk och arbeta med flera sinnen, säger Kleerup i en kommentar.

Byrån som ligger bakom är Pool som har tagit fram filmen med hjälp av produktionsbolaget Ligistfilm.

Arbetsgrupp
Uppdragsgivare Electrolux:
Oskar Berggren, Project Manager Nordic
Erika Boström, Consumer Activation Manager Sweden
Linda Tylestedt, Consumer Marketing Manager Nordic

Arbetsgrupp Pool:
Johanna Bergbom, projektledare
Eva Inde, produktionsledare
Pj Lindqvist, art director
Jenny Åberg Hüttner, copywriter

Produktionsbolag Ligistfilm:
Morgan Norman, regissör
Carl Ljungdahl, producent
Louis Dubois, exekutiv producent

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.