Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 6 mars 2018, 15:19
Electrolux nya ugn är utrustad med kamera som håller koll på maten. Varumärket låter Andreas Kleerup tonsätta tiden som det tar att laga en sufflé.
En sufflé måste stå inne i ugnen exakt rätt tid för att inte säcka ihop. Med Electrolux nya ugn förenklas den processen. För att marknadsföra det tog varumärket hjälp av artisten och tonsättaren Andreas Kleerup. Tillsammans med en matstylist och en orkester fick han tolka en skogsbärssufflé.
– Det är första gången jag tonsätter mat. Men jag älskar såna här utmaningar. Jag tycker att musik och matlagning hör ihop för det handlar om att skapa mästerverk och arbeta med flera sinnen, säger Kleerup i en kommentar.
Byrån som ligger bakom är Pool som har tagit fram filmen med hjälp av produktionsbolaget Ligistfilm.
Arbetsgrupp
Uppdragsgivare Electrolux:
Oskar Berggren, Project Manager Nordic
Erika Boström, Consumer Activation Manager Sweden
Linda Tylestedt, Consumer Marketing Manager Nordic
Arbetsgrupp Pool:
Johanna Bergbom, projektledare
Eva Inde, produktionsledare
Pj Lindqvist, art director
Jenny Åberg Hüttner, copywriter
Produktionsbolag Ligistfilm:
Morgan Norman, regissör
Carl Ljungdahl, producent
Louis Dubois, exekutiv producent
Fredrik Thambert