Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 13 november 2015, 11:06
I 24 timmar fick de tävlande kämpa emot hårda väderförhållanden som bestämdes av publiken. Vinnaren tog hem en resa inspirerad av spelet Rise of the Tomb Raider.
Ämnen i artikeln:
UtomhusreklamFör att uppmärksamma lanseringen av spelet Rise of the Tomb Raider lät Xbox åtta utvalda fans ta plats inuti en stor utomhustavla i England. Experimentet kallas för "Survival billboard", och allmänheten fick välja vilka typer av extrema väderförhållanden som de tävlande skulle utsättas för. Bland dessa ingick arktisk kyla, hårda vindar och snöstormar, skriver Adweek.
Tävlingen pågick under 24 timmar och livesändes på en kampanjsajt samt via Twitch. Personen som klarade av att stå kvar längst tid, maxialt ett dygn, belönades med en resa som är inspirerad av spelet och dess huvudkaraktär Lara Croft.
Fredrik Thambert
Ämnen i artikeln:
Utomhusreklam