Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Annonsköp passé för P&G – satsar på sampling

Publicerad: 17 November 2014, 14:04

P&G:s vd Alan G. Lafley.

Foto: Pressbild/P&G.

Livsmedelsjätten Procter & Gamble, P&G, en av världens största annonsörer, ändrar strategi och investerar stort i produktsampling.


Ämnen i artikeln:

Procter & Gamble

Under ett stort företagsmöte som hölls i förra veckan lyfte vd:n Alan G. Lafley fram produktsamplingskampanjer andra företag gjort för att visa på goda exempel, skriver Adage. Ett exempel som lyftes fram var Gilettes utskick av rakhyvlar till män i USA på deras 18-årsdag.

Produktsamplingskampanjer på sjukhus för att nå nyblivna mammor har varit orsaken till att Pampers gått om konkurrenten Huggies, sa Alan G. Lafley på mötet.

Förutom att satsa på sampling kommer P&G att annonsera i mindre dyra digitala medier, enligt Adage. Företaget försöker också göra tv- och printannonser mer effektiva, genom att dra ner på antalet.

P&G har en marknadsföringsbudget på 13 miljarder dollar, vilket motsvarar ungefär 96 miljarder svenska kronor.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Procter & Gamble

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.