Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Annonsör bojkottar Daily Mail efter kolumn som tar avstånd från samkönade föräldrar

Publicerad: 19 Februari 2018, 09:03

Familjeresearrangören Center Parcs har dragit tillbaka sin annonsering i Daily Mail sedan en kolumist i tabloiden uppmanade läsarna att inte se samkönade föräldrar som "den nya normen".


Ämnen i artikeln:

Daily MailAnnonser

Kolumnen i Daily Mail var skriven av Richard Littlejohn och hade rubriken "Snälla låtsas inte som att två pappor är det nya normala". Den skrevs efter att simhopparen Tom Daley och hans man, manusförfattaren Dustin Lance Black, gick ut med att de väntar sitt första barn.

Center Parcs, som i slutet av förra veckan gick ut med att de bojkottar Daily Mail, är en av annonsörerna som namngetts i kampanjen Stop Funding Hate. Organisationen som frekvent uppmärksammar annonsörer som syns i samband med kränkande innehåll i Daily Mail. Det skriver The Guardian.

"Vi ser väldigt allvarligt på var vi annonserar och har en plan i flera steg för hur vi undviker annonsering vid sidan av olämpligt innehåll", skrev företaget i en tweet i fredags,

Andra annonsörer som gick i samband med kolumnen och uppmärksammades av Stop Funding Hate var bland andra Suzuki, Honda, BT och Boots.

I ett uttalande tillbakavisar Daily Mail att kolumnisten visat på homofobi med sin text i tidningen.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Daily MailAnnonser

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.