lördag25 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Annonspriserna stiger – här är råden mediebyråerna ger sina kunder

Publicerad: 31 maj 2022, 12:30

Foto: GoodLifeStudio

I USA ser man annonspriser som stiger med 30, 40, till och med 70 procent. I Sverige har mediebyråerna märkt en tendens av ökande annonspriser – och trenden ser ut att fortsätta, samtidigt som effektiviteten blir lägre. ”Vi som annonsörer har under en längre tid blivit bortskämda av de algoritmer som erbjudits. Vi kan inte längre förlita oss på att dom erbjuder samma effekt som tidigare”, säger Screams sociala medier-ansvariga.

Ämnen i artikeln:

ScreamViva MediaApoteaIngagerTikTokMetaFacebookSnapchatFacebook annonseringMedieinvesteringarToppnyheter

Alicia Price

alicia.price@resume.se


Redan i höstas var det ett faktum att annonspriserna ökat. I USA steg pris-per-klick, CPC, på Amazon med 40 procent från januari till december 2021. Siffror från Measured visar att

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev