Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Annonspriserna stiger – här är råden mediebyråerna ger sina kunder

Publicerad: 31 maj 2022, 12:30

Foto: GoodLifeStudio

I USA ser man annonspriser som stiger med 30, 40, till och med 70 procent. I Sverige har mediebyråerna märkt en tendens av ökande annonspriser – och trenden ser ut att fortsätta, samtidigt som effektiviteten blir lägre. ”Vi som annonsörer har under en längre tid blivit bortskämda av de algoritmer som erbjudits. Vi kan inte längre förlita oss på att dom erbjuder samma effekt som tidigare”, säger Screams sociala medier-ansvariga.


Ämnen i artikeln:

ScreamViva MediaApoteaIngagerTikTokMetaFacebookSnapchatFacebook annonseringMedieinvesteringarToppnyheter

Redan i höstas var det ett faktum att annonspriserna ökat. I USA steg pris-per-klick, CPC, på Amazon med 40 procent från januari till december 2021. Siffror från Measured visar att

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.