Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 4 mars 2014, 14:19
Digitala utomhusskärmen på Odenplans tunnelbana
Åkestam Holsts casefilm för sin Apolosophy-kampanj i tunnebanan har blivit viral och setts mer än 1,7 miljoner gånger.
Ämnen i artikeln:
Åkestam HolstÅkestam Holsts innovativa kampanj med digitala utomhustavlor i Stockholms tunnelbana har gett genklang över hela världen.
Idén var att med hjälp av rörelsedetektorer få en kvinnas hår på att blåsa upp när tunnelbanan kom. Tilltaget fungerade och väckte stor uppmärksamhet för Apoteket Hjärtats hårprodukter.
Men kampanjen i tunnelbanan var bara början. Efter att casefilmen lagts upp på Vimeo blev den hyllad av såväl Mashable som Adweek. Den har nu setts 1,7 miljoner gånger i över 150 länder.
Även utländska medier som CNN, CBS och TIME har uppmärksammat kampanjen.
"Reklam som folk talar om är något vi eftersträvar på Åkestam Holst och när det sker med helt organisk tillväxt och spridning utan en krona i media blir vi själva imponerande", skriver Åkestam Holst på sin sajt.
Krister Berntsson
Ämnen i artikeln:
Åkestam Holst