Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Arla satsar på sociala medier-kampanj

Publicerad: 19 September 2014, 08:52

Arla lanserar två nya produkter genom en kampanj på sociala medier. Bakom kampanjen står sociala medier-byrån Patchwork.


Ämnen i artikeln:

PatchworkArla

I kampanjen lanseras sajten morgonhumör.se där besökarna kan uppge sitt humör och få en produktcheck på Keso Youghurt. Med kampanjen för nya Keso Yoghurt vill Arla nå personer med en aktiv livsstil som är intresserade av kost och träning.

– Det ska bli jättespännande att se vad konsumenterna tycker om de nya produkterna. Det fina med att lansera nya produkter via sociala medier är att man får direkt feedback. Det är något vi uppskattar och som gör att vi kan utveckla våra produkter utifrån deras önskemål, säger Karin Granlund, varumärkesansvarig för Keso på Arla, i ett pressmeddelande.

Den digitala kampanjen kommer gå i kanaler som Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter och YO.

– Vi är stolta över att samarbetet med Arla fördjupas. Vår förra kampanj, #kesogo, var mycket framgångsrik och Arla Keso fortsätter härmed positioneringen bland människor som vill leva ett hälsosammare liv. Denna kampanj går i betydligt fler kanaler och vi märker tydligt hur en flerkanalsstrategi innebär mervärde för våra kunder, säger Emma Blom, vd på Patchwork Sweden, i ett pressmeddelande.

Susanna Sköld

Ämnen i artikeln:

PatchworkArla

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.