Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Arla storsatsar på Instagram

Publicerad: 17 Februari 2014, 13:13

Arla testar vingarna på Instagram.

I dag går startskottet för kampanjen #kesogo på Instagram. I ett samarbete med Patchwork, en byrå för sociala medier, vill Arla marknadsföra varumärket Keso.


Ämnen i artikeln:

PatchworkArlaInstagramKeso

Tanken är att folk ska delta i kampanjen genom att ladda upp sina träningsbilder tillsammans med hashtaggen #kesogo. Kampanjen kommer att ha olika teman och pågå under tio veckor.

Enligt Per Andersson, marknadsansvarig på Arla, är det här ett steg för att nå en bredare målgrupp än de som använder Facebook.  

– Vi vill bredda våra kampanjer till fler kanaler. Genom den här kampanjen vill vi nå folk i vår målgrupp som kämpar med sin träning. Patchwork har goda erfarenheter av att arbeta över flera kanaler, säger han.  

Men samtidigt vill Arla dra nytta av engagemanget som finns på Facebook.  

– Det är spännande att Arla vill satsa på Instagram i sin nya Keso-kampanj. I det här fallet använder vi Facebook för att driva trafik till Instagram. Det är ganska ovanligt. Men vi vet att det finns en stor potential att arbeta på det här sättet, säger Emma Blom, vd på Patchwork Sweden.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

PatchworkArlaInstagramKeso

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.