Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 17 februari 2014, 13:13
Arla testar vingarna på Instagram.
I dag går startskottet för kampanjen #kesogo på Instagram. I ett samarbete med Patchwork, en byrå för sociala medier, vill Arla marknadsföra varumärket Keso.
Tanken är att folk ska delta i kampanjen genom att ladda upp sina träningsbilder tillsammans med hashtaggen #kesogo. Kampanjen kommer att ha olika teman och pågå under tio veckor.
Enligt Per Andersson, marknadsansvarig på Arla, är det här ett steg för att nå en bredare målgrupp än de som använder Facebook.
– Vi vill bredda våra kampanjer till fler kanaler. Genom den här kampanjen vill vi nå folk i vår målgrupp som kämpar med sin träning. Patchwork har goda erfarenheter av att arbeta över flera kanaler, säger han.
Men samtidigt vill Arla dra nytta av engagemanget som finns på Facebook.
– Det är spännande att Arla vill satsa på Instagram i sin nya Keso-kampanj. I det här fallet använder vi Facebook för att driva trafik till Instagram. Det är ganska ovanligt. Men vi vet att det finns en stor potential att arbeta på det här sättet, säger Emma Blom, vd på Patchwork Sweden.